Bajka dla dziecka – element dzieciństwa
Czytanie bajek to okazja do wspólnego spędzenia czasu dziecka z rodzicem. Dziecko rozwija zasób słownictwa, kreatywność oraz jest zachęcane do czytelnictwa. Poznane postacie towarzyszą mu w okresie dzieciństwa. Poniżej zamieszczamy wywiad z Panią Weroniką Pawlińską, Dyrektor Zarządzającą marką skiddoü. Marka stworzyła bajeczkę „skiddoü i Przyjaciele. Leśna Przygoda”, której premiera odbędzie się już w kwietniu. Bajeczka skiddoü ma pomóc rodzinom doceniać małe radości, krótkie momenty oraz wspomagać w zacieśnianiu więzi.
Bajeczka „skiddoü i Przyjaciele. Leśna Przygoda” trafiła już do pierwszych małych czytelników. Budzi duże zainteresowanie – również ze względu na oryginalną formę. Jak jednak zrodził się pomysł, by wydać własną bajeczkę? Skąd przyszła taka myśl?
Wydanie oryginalnej bajeczki było moim marzeniem od lat! Dlatego cieszę się, że mam zespół, który bardzo ochoczo zaakceptował pomysł i podszedł do niego niebywale kreatywnie, stając się tym samym współtwórcą tego wyjątkowego projektu.
Zaczęliśmy szukać możliwości. Okazało się, że pomysł czekał tuż za rogiem! Nasi bohaterowie marki, pluszaki – skiddoü, Bernt i… no właśnie…, sami przekonajcie się, kto jeszcze, aż prosili się o własną historię. Zapragnęliśmy ożywić naszych towarzyszy dziecięcej codzienności, by uczynić historię marki kompletną. W „skiddoü i Przyjaciele. Leśna Przygoda” wybrzmiewają wszystkie nasze wartości.
Możesz rozwinąć tę myśl?
Bajeczka powstała, by pomóc rodzinom doceniać małe radości, krótkie momenty – kilkanaście minut spędzonych nad książeczką wspomaga w zacieśnianiu więzi. To szansa na realizację w codzienności postulatów filozofii hygge, a tym samym radość i uśmiech. Nie zapomnieliśmy również o pobudzających do rozwoju walorach edukacyjnych – stąd forma, która ma zachęcić do poznawania leśnych zwyczajów, zainteresować, przyciągnąć uwagę. Nawet wykorzystanie akwarelowych rysunków ma tutaj znaczenie. Pragniemy inspirować dzieci do samodzielnego podejmowania prób malarskich, rysowania, rozwijania kreatywności.
No właśnie, co z tą formą? Wykorzystaliście rozwiązanie, którego trudno szukać w wielu wydawnictwach.
Książeczka faktycznie wykorzystuje wielopoziomową strukturę, która w połączeniu z historią dostarcza ogromnej rozrywki. Celem dla nas było jednak motywowanie rodzin do alternatywnego spędzania czasu wolnego – z dala od ekranów. Dlatego ważne było, by pobudzić dziecięcą ciekawość, wyobraźnię, aktywować chęć odkrywania, poznawania leśnych zakamarków. W naszej bajeczce każda strona odsłania nową tajemnicę. Nawet drukarze określili nasz projekt jako niespotykany – pierwszy raz w swojej 30-letniej karierze mieli okazję składać taką książkę.
Efekt jest niesamowity, dlatego łatwo stwierdzić, że bajeczka wymagała ogromnego nakładu pracy, musi mieć stojącego za nią kreatywnego, pełnego pasji, zaangażowania autora.
Oczywiście! Cały #yellowteam skiddoü oraz duże grono specjalistów, dobrych duszków, które zechciały wspierać nas w spełnianiu marzeń – swoich, rodzicielskich i dziecięcych. Na ogromne wyróżnienie i podziękowania zasługuje Paulina Ohde – nasza koleżanka z zespołu, która na co dzień odpowiada za obszar związany z administracją, a jako doświadczona mama świetnie odnalazła się w roli project managera bajkowej opowieści. W zasadzie dzięki niej proces wydawniczy zakończył się sukcesem, to ona połączyła ze sobą wszystkie elementy, dopięła zadania, nasyciła książeczkę pełnią zaangażowania.
Ogromne wsparcie zapewniły również nasze ambasadorki – Anna Dereszowska użyczyła swojego głosu podczas nagrywania audiobooka, a Monika Działowska na każdym etapie dzieliła się wskazówkami, jak pozytywnie wpływać na rozwój dziecka poprzez lekturę. Odpowiadając zatem na pytanie – autorem są… rodzice.
Książeczka, audiobook i e-book są już dostępne. Jakie są kolejne plany związane z wydawnictwem?
W tym momencie skupiamy się na działaniach związanych ze „skiddoü i Przyjaciele. Leśna Przygoda” – to nadal nie koniec naszych pomysłów, bowiem 20% zysków ze sprzedaży audiobooka zostanie przekazane organizacji SOS Wioski Dziecięce. Maluchy potrzebują ogromnej pomocy – szczególnie teraz! Właśnie dlatego w najbliższym czasie będziemy skupiać się na sprzedaży bajeczki. A co będzie dalej? Zobaczymy – na pewno wśród naszych pluszaków jest jeszcze wielu bohaterów, którzy chętnie dadzą się porwać w wir przygód.
Przeczytaj także: Niejadek – dlaczego moje dziecko nie chce jeść