Jak zakończyć laktację? Wiele z Was się nad tym zastanawia. Na naszych Webinarach, jak i Warsztatach, często poruszamy problem laktacji. Mówimy jednak o tym jak ją rozkręcić oraz jak prawidłowo przykładać dziecko do piersi, czy też jak prawidłowo odciągać pokarm laktatorem. Jak jednak zakończyć laktację i co jest do tego w ogóle potrzebne?
Zanim zaczniemy… Kim jest Sylwia Jeż?
Pani Sylwia to Lekarz, certyfikowany doradca laktacyjny. Swoją wiedzę medyczną stale aktualizuję i poszerza o liczne kursy i szkolenia udokumentowane zdobyciem najważniejszych w tej dziedzinie certyfikatów: Międzynarodowego Konsultanta Laktacyjnego IBCLC i Certyfikowanego Doradcy Laktacyjnego CDL.
Do kiedy powinno karmić się piersią?
Nie ma żadnych ograniczeń w długości karmienia. Ewolucyjnie patrząc na naturalne społeczności trwa to ok 3 lat. Pierwsze 6 miesięcy to bezwzględne minimum. Potem karmienie powinno być podstawą żywienia przy rozszerzaniu diety. Ale już w drugim czy trzecim roku życia wystarczy 1-2 karmienia na dobę żeby były korzyści, a te rosną z długością karmienia!
A jak zacząć odstawianie? Dość długi temat ale da się to ogarnąć. Często w takich sytuacjach ale podczas 1-1,5 godz. konsultacji z doradcą laktacyjnym da się wyznaczyć realny do zrobienia plan.
Przeczytaj, także: Mity o karmieniu piersią
A co z rozszerzaniem diety?
Od którego miesiąca życia dziecka zacząć rozszerzenie diety dziecka, 4 czy 6 miesiąc? Od 6-tego oczywiście. Po 4-tym można dawać dziecku próbować smaków, do zbadania , polizania itp…Gotowość do przyjmowania stałych pokarmów jest osiągana dopiero u dziecka, które potrafi trochę posiedzieć w równowadze bez podpierania się rączkami.”
Co podawać żeby zachęcić dziecko do gryzienia stałych pokarmów? Skórka od chleba, brokuły i tego typu warzywa ugotowane „al Dente” . Może warto pokazać się neurologopedzie.
Gdzie możesz posłuchać na ten temat?
Zapraszamy Was co posłuchania całego Podcastu, w którym poruszymy wiele faktów, mitów oraz porad dotyczących tego, jak zakończyć laktację.
-> Youtube, Spotfy, Apple Podcast <-