Znajdziesz nas na

MAMA WELLNESS, czyli ćwiczenia oddechowe

Najczęściej zadawane pytania przez mamy po ciąży to:

Jakie ćwiczenia oddechowe mogę zacząć wykonywać po porodzie? I kiedy mogę zacząć?
Powrót do siebie i regeneracja to proces, na który musimy pozwolić ciału. Twoje ciało przeszło niezwykłą transformację i nadal zachodzi w nim wiele zmian. Pozwól sobie na odpoczynek, powrót do równowagi, nawiąż więź ze sobą, swoim ciałem, dzieckiem i swoim partnerem. Im więcej czasu dasz sobie na regenerację i wzmocnienie mięśni dna miednicy i całego gorsetu mięśniowego, tym bezpieczniejsze będą wszystkie kolejne aktywności, które podejmiesz po porodzie.
Od czego w takim razie możesz zacząć? Od wzmocnienia i poprawy funkcjonowania połączenia przepona – dno miednicy przez naukę świadomego i uważnego oddechu torem dolnożebrowym.

Ćwiczenia oddechowe
Ćwiczenia oddechowe w ciąży
Oddychanie w ten sposób:

• wzmocni całą jednostkę mięśniową core, w której skład wchodzą między innymi
przepona, m. dna miednicy i mięsień poprzeczny brzucha,
• zmniejszy nacisk narządów wewnętrznych na m. dna miednicy i stres przez aktywację układu przywspółczulnego,
• ułatwi regenerację i relaksację.
Ćwiczenia oddechowe możesz zacząć krótko po porodzie – pamiętaj, żeby wszelkie
wątpliwości konsultować ze swoim lekarzem.
Ćwiczenia oddechowe, których możesz wykonywać:
• oddech: przeponowy, naprzemienny – Nadi Shodhana, na pobudzenie – skupienie na wdechu, na spokój i wyciszenie – skupienie na wydechu.

Przeczytaj, także: Rozejście mięśnia prostego brzucha – jak sobie z nim radzić?

ODDECH PRZEPONOWY w praktyce

1. Usiądź wygodnie z wydłużonym kręgosłupem a następnie rozluźnij ramiona.
2. Połóż dłonie w okolicy dolnych żeber.
3. Weź wdech przez nos tak, żeby dolne żebra rozeszły się na boki, ale też do przodu i do tyłu.
4. Zrób powolny wydech przez nos aż Twoje żebra opuszczą się, a dłonie zbliżą do siebie.
5. Kontynuuj oddychanie w ten sposób – nie wymuszaj oddechu, oddech powinien być.
swobodny

Wykonuj oddechy w 3 seriach po 5 oddechów.
Zalecam połączyć ćwiczenia oddechowe z czynnością, którą już wykonujesz w ciągu dnia
– podczas karmienia, spaceru, przed snem. W ten sposób będzie Ci łatwiej wykonywać je
regularnie.

 

Autor: Ewa Olszewska, nauczycielka jogi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.