10 powodów, dla których warto przyjmować magnez każdego dnia

Pomimo chłodniejszych dni, nie powinniśmy zapominać o regularnym nawadnianiu. Dla dobra naszego organizmu należy zadbać o to, by otrzymał on wystarczającą ilość witamin i niezbędnych substancji mineralnych, niezbędnych nawet jeśli nie odczuwamy pragnienia. Warto wiedzieć, że najkorzystniejszym minerałem, jaki wpływa na zdrowie i dobre samopoczucie każdego z nas jest magnez – pierwiastek, który specjalną troską otoczy także przyszłe mamy.

Oto dziesięć powodów, dla których warto przyjmować go codziennie:

1.    Aktywnie przeciwdziała zmęczeniu
Magnez pozwala skutecznie redukować zmęczenie i stres, jakie towarzyszą nam w ciągu dnia. Ma też znaczny wpływ na jakość naszego snu – odpowiedni poziom magnezu jest wstanie zapewnić zdrowy, spokojny sen każdemu z nas.
2.    Wspomaga koncentrację
Jako jeden z niewielu pierwiastków, magnez poprawia zdolność koncentracji i wydajność. Stanowi więc świetną pomoc w okresie wzmożonej pracy i nauki.
3.    Odpręża układ nerwowy
Często, w wyniku długotrwałego stresu i zmęczenia, wyczerpany organizm nie jest w stanie odpowiednio zmobilizować się do działania. Warto sięgnąć wtedy po magnez, który reguluje poziom serotoniny – hormonu odpowiedzialnego za relaksację  i nasze dobre samopoczucie.
4.    Wpływa na mięśnie
Magnez stanowi świetną pomoc także dla wszystkich tych, którzy pracują nad poprawą swojej sylwetki. Nie tylko pozwala uzupełnić utracone w czasie wysiłku fizycznego minerały, ale ponadto pomaga produkować zbliżony do insuliny hormon wzrostu. Odpowiada on za przyrost masy mięśniowej i zwiększanie siły mięśni. Magnez dodatkowo wspiera także wytwarzanie adenozynotrójfosforanu – naturalnego źródła energii naszych komórek.
5.    Mówi STOP! bólom mięśniowym
Magnez umożliwia zdrowy odpoczynek naszym mięśniom. Jego niedobór prowadzi do sztywności, bolesnych skurczów czy też drżeń mięśniowych, spowodowanych podwyższoną produkcją kwasu mlecznego. Tak zwanej „gorączce mięśni”, która najczęściej pojawia się  po wysiłku fizycznym czy też w czasie snu można zapobiec, dbając o odpowiedni poziom magnezu, który skutecznie zatroszczy się  o nasze mięśnie.
6.    Zapewnia mocne kości
Magnez i wapń to dobrana para. Oba te składniki są niezbędne dla naszych kości, ponieważ świetnie ze sobą współpracują. Wapń, jako składnik odżywczy, usuwa magnez z organizmu, a magnez stymuluje produkcję kalcytoniny – hormonu wzrostu. Hamuje też produkcję  hormonów przytarczyc, które uwalniają wapń. Dlatego warto wzbogacić swoją dietę o produkty bogate w te dwa elementy, by mogły ze sobą współpracować.
7.    Dba o zdrowe zęby
Każdego dnia nasze gruczoły ślinowe produkują ok. 1-2 litrów śliny, która odpowiada za neutralizację kwasów i usuwanie nalotu na zębach. Chroni także przed uduszeniem i przy współudziale kubków smakowych umożliwia odczuwanie smaku. Odpowiedni poziom magnezu dba o jej prawidłowe działanie i równowagę zawartych w niej składników, której zaburzenie niekorzystnie wpływa stan naszych zębów.
8.    Gwarantuje odpowiednie nawodnienie
Nie bez powodu mówi się  o wodzie, że jest źródłem życia. Zdrowy człowiek powinien spożywać jej co najmniej 2 litry w ciągu dnia. Magnez ma znaczny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie gospodarki wodnej naszego organizmu – pomaga sprostać utracie  płynów i zapobiega nadmiernemu gromadzeniu się wody w poszczególnych partiach ciała.
9.    Wspomaga pracę enzymów
Enzymy regulują wszystkie reakcje, jakie zachodzą w naszym organizmie. Magnez jest jednym z czynników, które stoją na straży odpowiedniego poziomu substancji chemicznych odpowiedzialnych np. za trawienie, metabolizm, pracę serca  i odpowiednie stężenie hormonów.
10.    Dba o komórki ciała
Magnez uczestniczy w procesie podziału komórek. Ten z  kolei umożliwia ich odbudowę i regenerację, a w efekcie dba o zdrowy stan całego naszego ciała.

Zatem, aby zapewnić sobie odpowiedni poziom magnezu, warto zadbać nie tylko o zbilansowaną  dietę, ale także nawodnienie organizmu. Istotną  kwestią są  także niezdrowe nawyki – nadmierne spożycie kawy, alkoholu czy też wysokotłuszczowych dań może nie wpływa korzystnie na nasze zdrowie. Minerały wchłaniają się do organizmu lepiej z płynów niż z pożywienia. Świetnym nawykiem jest zatem picie wody mineralnej bogatej w magnez. Najlepiej potraktować więc ten pierwiastek, jako naturalny element naszego życia, pomocny niemal we wszystkich jego aspektach i na stałe wprowadzić do swojego jadłospisu. Chcecie dowiedzieć się, ile magnezu powinien otrzymać Wasz organizm każdego dnia? Zajrzyjcie tutaj: http://bit.ly/19YFdyy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.